Leta i min blogg ;)

söndag 24 februari 2013

Hur jag tar mina outfit bilder?

Tjääna!

Nu tänkte äntligen svara på
Hur tar jag mina outfitbilder?

Jo! Jag har ett stavtiv, vet dock inte hur lång
den kan bli. Jag använer inte ngn ''dosa'' som styr
min kamera.
Jag använder självutlösande. 
(det är en knappt som man klickar på, sen ta kameran en bild 
efter ett par sek ca 10sek)

Hur får jag det vita bakgrunden?
Jag har ett vitt vägg hemma som jag står framför,
sen är det bara att ändra ljuset så det blir bättre.
ELLER  så photoshopar jag.
Alltså klipper ut mig själv och sätter in det på
en vit bakgrund.
ELLER så använder jag ngn av mina redigeringsprogram
för att fixa ljuset.

Hur gör jag så att det fokuserar på den vita väggen?
Jämte den vita läggen så står det 6 barstolar typ.
Så vänder jag kameran dit, och klickar på självutlösande
och vänder tillbaka kameran till den vita väggen,
där jag står och är redo för att ta en outfitbild!

Hoppas att ni förstår nu! :) 

Här är lite bilder...










Här är min nya vår jacka som jag har tagit på den vita väggen, 
ser ut såhär;

H&M 349:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Cha!

*Du som kommentera Annonymt så bruka jag oftas
svara under.
*Följ gärna min blogg, jag kan följa din om du vill?
vi kan göra byten.
*Om du vill att jag ska länka din blogg lr ha du
några frågor? så skicka till
PreowB.blogspot.com@live.se